Catalogus
Nieuwbrief

Abonneer u hier op onze nieuwsbrief:



Inschrijven!
Laatste Nieuws
Op zaterdag 29 september organiseert de percussiegroep van Fanfare Wilhelmina Hoogeloon een avondvullend programma met spetterend live percussion entertainment in samenwerking met regionale zangers en.. Lees verder
Op 25 mei gaat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in. De AVG regelt dat bedrijven en organisaties persoonsgegevens nog beter beschermen. DMP vindt het belangrijk dat uw persoon.. Lees verder
Op 15 juni zal fanfare én slagwerkgroep EMM Heijen een groots showconcert, onder de naam 'EMM Live', geven t.g.v. haar 110-jarig jubileum. Fanfare en slagwerkgroep zullen samen met h.. Lees verder
Onlangs is de algemene zoekfunctie op de website van DMP uitgebreid en verbeterd. In het verleden was het zo dat er enkel op titels in de catalogus kon worden gezocht. De titel moest dan exact worden .. Lees verder
Alle Nieuwsberichten

Sambarimba

Prijs: € 38,95
Aantal: - +
- of toevoegen aan - 

Sambarimba is bedoeld om meer visueel effect te krijgen bij een concert en geeft tevens een verrassingseffect. Het kan goed gebruikt worden als openingswerk, bijvoorbeeld in een donkere zaal met een spot op de marimba. De spelers moeten dit uit het hoofd doen, omdat het onmogelijk en bovendien geen gezicht is als er zeven muziekstandaards omheen staan. Ze zijn dus ook zelf verantwoordelijk voor het tempo.

Het stuk bestaat uit 3 delen. Het eerste deel is rustig, tempo 98 tot 100. Speler 7 speelt met z'n handen, zoals op een conga. Er wordt gebruik gemaakt van een normale marimba met als laagste noot een a (bij een basmarimba werkt het niet). Speler 4 staat aan de andere kant van de marimba en speelt dus op de kop. Speler 1 vanaf H idem. De spelers 2 en 3 hebben de uitkomende stemmen. Bij letter G speelt speler 7 zijn laagste noot (een g) op de rand, dit is vaak makkelijker dan de noot overslaan, maar beiden kan. Eén maat voor H wordt het glissando over de volle lengte van de marimba gespeeld. Het is het mooist als de rest van de spelers vlak daarvoor (op de vijfde tel van de 5/4 maat) tegelijk een stap naar achteren doen. Vanaf letter H veranderen speler 1 en 5 van positie. Hier begint het tweede deel, de samba.Bij letter J vindt de overgang naar deel 3 plaats. Elke speler die zijn of haar noten gespeeld heeft loopt daarna weg van de marimba en neemt plaats achter het vervolg instrument. Speler 7 heeft de taak om in de gaten te houden of iedereen klaar is om letter K in te zetten. Hij speelt daarom maat 74 net zolang als nodig is, alvorens hij doorgaat. Hoe vlotter dit gaat hoe mooier.Vanaf letter K zijn er acht partijen. De conga partij is echter optioneel en kan bijvoorbeeld door de instructeur of dirigent zelf gespeeld worden.

Bladmuziek
Bestelcode
DZW-01
Componist
Zweers B
Divisie
3e
Podium Mars
Mars + Podium
Aantal Stemmen
8
Tijdsduur
04' 30''
Muziekvorm
Concert
Repertorium
Nee
Soort
Origineel
Genre
Entertainment
Instrumenten
Marimba - Hihat - Snaredrum - Conga's - Shaker - Bassdrum
PDF
Video
Geluidsopname
Play MP3